DAG 8 - Pizza på Sveavägen

UPPDATERING

Paul ville gärna dela med sig av sina bilder från förra helgen! En fet ljudanläggning och öl drickande på Dovas!



Här har vi två nya köare! Starkt killar!


(Jonas Mårdh, plats 3 i 360-kön. Daniel Guevara, plats 10 i PS3-kön.)

En kollega till mig hade en grym idé om att göra en jämförelse mellan Paul och basket legenden Dirk Nowitzki (Dallas Mavericks). Är de inte slående lika?



INTERVIEW
José Leitao (citerat)



How long have you been here in Stockholm? What do you do here? Where do you live?
I have been "in and out" since 2000 summer. Movie research and some little work. Backpacker Hostel's, friends and also chruchs.

Are you working when you're not here?
Yes! I am a buttler.

Can you tell us something about your background?
"I am really ambitious.." I am a son of a builder and cleaner (imigrants) "N/A" From the best to the very best!!!

Do you remember your first videogame experience?
Yes. Paris (France) 1980's.. That is all I remember at this fase of millions of shores at Webhallen.

What's your expectations for GTA IV?
Very good.. successful! Another nr 1.. A survivor ten years from now..



Här har vi en ny nöjd kö-kille! (Joakim Grankvist, 360-kön, plats 4.)



Det hettar till i diskutionerna! Kul att så många är intresserade!

Den romantiska lunchen med Paul och Camilla. Är det inte vackert?



Nu finns dagens FOTOTÄVLING uppe! Gå in och rösta på din favorit!

Som ni ser så är nu PS3-kön full! Riktigt kul att så många har kommit redan! Det finns dock 6 platser kvar i 360-kön! Komsi komsi!

UPPDATERAD KÖLISTA

Xbox 360
1. Paul Wahlin
2. Atef Sendesni
3. Jonas Mårdh
4. Joakim Grankvist

Playstation 3
1. Markus Östergård
2. Christoffer Hedlund
3. Alec Laine
4. Jimmy Sörensen
5. Martin Arman
6. José Leitao
7. Robin Green
8. Albin Mattsson
9. Camilla Bergman
10. Daniel Guevara

Glöm inte att spana in dagens FOTOTÄVLING som kommer ligga uppe inom kort!

Igår var Prylportalen här och intervjuade våra höns! Kolla på klippet här!

Gårdagens vinnare kammar hem nya priser! Det är såklart Paul vi pratar om! Allas favorit! Priserna: Champagne och ett buffé besök på Pizza Hut för Paul och hans tjej Camilla. All you can eat! Önska dem en romantisk lunch!


Kommentarer
Postat av: Röger Pundare

firrrrsssst

2008-04-16 @ 11:34:45
Postat av: vadsägerhan!

Angående Fototävlingen och Pauls dumma kommentarer; Ställ honom mot väggen om det där med att framgång nås genom narkotika och att han själv gjort det! Visst, han ser ut som en knarkare men framgången finns var..? Inte ligger den i att tälta på sveavägen i tre veckor iaf ..

Klipp dig
[Check]
Skaffa ett jobb [
]

2008-04-16 @ 11:50:34
Postat av: danne

tragiskt.. nästan så man själv inte vill spela detta.... när man ser vilka idioter som köar för det. som att tex säga att narkotika är bra och att man sitter å super å spelar tv spel på gatan i 3 veckor.

Seriöst vafan är världen på väg?

2008-04-16 @ 12:22:11
Postat av: danne

jo visst, har också jävligt taskigt med pengar men jag jobbar och sliter på iaf, inte alls svårt att hitta ett jobb som lönarsig minst 10 ggr bättre än att sitta där och smutsa ner stan.
Jag menar, hur trevligt är det igentligen för folk som bor där... 4 tält med "luffare" utanför portarna.

2008-04-16 @ 12:33:26
Postat av: Gurra

Undrar lite lätt, vart säger Paul att narkotika är bra? Kul för dem att polisen accepterade tälten samt lite öldrickande ialla fall.

2008-04-16 @ 12:40:49
Postat av: P.K

Frågan var ställd så... under fototävlingen. Med tanke på alternativen så var det väl inte så fel att välja det ändå. Det är ju skämtfrågor ffs!
Härligt gäng! Kör på!

2008-04-16 @ 12:50:38
Postat av: Anonym

"Alla kanske inte har så mycket pengar. Då om man får en chans att få saker & ting.. Låt dom vara! Det är coolt att någon vågar stå på sig själv & skiter i vad alla andra tycker!"

Alla kanske inte har så mycket pengar?!? Och då ska man knarka eller vad?!?! Och om man inte har så mycket pengar så kan man väl lägga de få slantar man har på t ex mat?!? Sen skulle jag vädligt gärna vilja veta vad dom som köar pysslar med annars? Pluggar? Jobbar? Arbetssökande? Jag tror dom flesta är arbetssökande som inte är speciellt "sökande"!
Om man inte har ett jobb så borde det vara prio 1 att försöka fixa sig ett jobb. Varje dag! Och inte sitta i nån jävla kö i 3v! Visst, dom som har jobb och tagit ledigt, fine, helt upp till dom.
Håller med "vadsägerhan", måste Paul grimasera på varenda foto så att han ser ut som en pundare? Eller han kan kanske inte se "normal" ut?

Jaja, nu ska jag sluta klaga. Kul event (för dom som gillar att köa ), bra marknadsföringstrick av webbhallen och bra pr för GTA IV! Men, ett spel blir ju inte bättre för att man har det i handen samma dag som det släpps, det är ju ingen färskvara direkt.

2008-04-16 @ 13:15:42
Postat av: Lusse

Men snälla, köa i två veckor för att få något värt 5000kr? skärp för fan. Jobba istället heltid nånstans så får ni mer än 5000kr under den tiden och ni kan leva som normala människor.

Visst, att köa 1-2 dagar innan förstår man, men att befinna sig där i 2 veckor för att spara 5000kr? är eran tid verkligen värd så lite?

Du säger att "alla har inte pengar" men om man har tiden att göra INGENTING under två veckor så kan man verkligen skaffa sig dessa pengar på ett vanligt hederligt sätt.

2008-04-16 @ 13:16:53
URL: http://www.metrobloggen.se/lussebloggen
Postat av: Anonym

Okej, så Paul knarkar och är allmänt störd i huvudet? Moget inlägg, verkligen.

2008-04-16 @ 13:21:48
Postat av: Micke

Men fan vilket gnäll!!
Gå gnäll på pappas pojkar på stureplan som sitter me pappas pengar o fördriver livet...Låt dom va för fan,dom har inget jobb,så är det me de,så sluta tjöta om att knega hela tiden...Pack!

2008-04-16 @ 13:24:50
Postat av: Sofia

Tycker det här är extremt pinsamt.
Vuxna människor som campar för ett spel och lever i en konstig värld där man leker kung av nördarna.
Borde inte invidiver lägg all energi på att söka jobb och boende istället för att bo på gatan och glorifiera narkotika och alkohol.

2008-04-16 @ 13:28:10
Postat av: Gurra

Nog inte många som skulle orka med att köa så här lång tid, inte ens med en bra lön. Sedan så är det nog upplevelsen i sig som lockar mest, för många. För mycket onödigt gnäll här! Försök att vara lite mer positiva till det hela vet ja! Ingen tvingar er att köa.

2008-04-16 @ 13:28:12
Postat av: Johniie

Alla ni som verkar så så jävla mycket invändningar på allt och alla! Spring ner till Sveavägen och fråga dem själv.. Och att få ett jobb idag är kanske inte alls så lätt för alla ungdomar. Det här är en kul grej! Försök att se det hela med lite ironi.. tror ni ärligt att vi ställde den frågan med svar på allvar, då bör ni fan själva ta en titt på vad ni pysslar med egentligen! Gå iväg till era jobb istället för att sitta och "slösa" tid framför datorn! För det tjänar ni fan inga pengar på!

2008-04-16 @ 13:29:44
URL: http://johniie.blogg.se/gtaiv
Postat av: Jasmine

Tycker det är väldigt konstigt att alla verkar dyrka dessa så kallade "campare" (läs uteliggare), till den grad att de får mat, produkter och tjänster gratis. Varför är dessa personer mer värda än de verkliga uteliggarna som faktiskt bor ute på gatan för att de faktiskt måste. Nu är det plötsligt häftigt att bo ute på gatan och man skäms inte när man ger dessa personer pengar/mat. Men vore det en riktig uteliggare, skulle ni bara fnysa åt honom och leva vidare.

2008-04-16 @ 13:34:57
Postat av: KA

bra sagt johniie

2008-04-16 @ 13:36:04
Postat av: Gurra

Jasmine: Det är en PR för webhallen... jag är väl en av få som ser ner på människor här verkar det som. Uteliggare som köare/ campare.

2008-04-16 @ 13:42:48
Postat av: Gurra

menar naturligtvis _inte_ ser ner på :) Skyller på vädret =)

2008-04-16 @ 13:46:08
Postat av: Johniie

Jasmine!

Det är ingen som ger dem mat! De har vunnit olika tävlingar på vår hemsida och därav vunnit priser etc. LÄS innan du postar!

2008-04-16 @ 13:59:57
URL: http://johniie.blogg.se/gtaiv
Postat av: Sofia

Får väl sjunka till ditt arguments nivå och säga att jag skriver detta under min lunch.
Men det är inte jag som poserar framför en dator med min blogg uppe samtidigt det väntar kunder i bakgrunden på service.
Så det talar otroligt mycket om din arbetsmoral.
Jag jobbar själv inom handels, så vi kan ju jämföra våra säljarsummor slutet av arbetsdagen?

2008-04-16 @ 14:01:08
Postat av: Jasmine

Det förändrar inte faktumet att de vann ett pris på att vara uteliggare. Jag tvivlar på att jag har missat nåt speciellt de har gjort mer än att suttit ute på sina stolar och tält. Eller förklara för mig vad den spektakulära tävlingen gick ut på, är du snäll.

2008-04-16 @ 14:06:15
Postat av: Johniie

Om du läser så får de inte priser för att vara uteliggare! Det är bla. foto tävlingar etc!

2008-04-16 @ 14:12:08
URL: http://johniie.blogg.se/gtaiv
Postat av: Vadsägerhan!

Oops, verkar som jag startade nåt här :)

Alltså jag har inget emot den där Paul mer än att han tog min plats! Hehe skämt åsido

Ni "Leave Paul Alone! *cry*" -skrivare ; För det första är han ju knappast en ungdom, så brist på jobb som lönar sig mer än 30kr/h (4500kr på tre veckor) kan inte vara så svårt att hitta?

Men detta gäller alla köare, faktum är att paul är väl den enda någotsånär karismatiska typen på hela trottoaren

Sedan tycker jag att det är ganska nonchalant att smälla upp ett tält mitt på stockholms mest trafikerade gator och blockera för vanliga personer som har bråttom till jobb och lunch osv./störa folks sömn utan något tillstånd från polisen/myndigheter.. Och det verkar vara mer en utflykt än köande.. Dom spelar spel och tittar på film och springer ifrån kön och äter, klipper sig, fan vet vad.

Sedan undrar jag om det verkligen är så smart av webhallen att associeras och barrikaderas av en snabbt växande zigenarcamping, Jag har iofs inte varit där än , så jag ska inte döma - men jag tror det är mer än jag som blir irriterade om man ska in och köpa något på webhallen och måste axla sig förbi Paul och alla andra i gänget som inte duschat sedan den 9e April.. (som med all säkerhet står och visar upp sig i entrén för dom börjar känna sig som kändisar efter radiokanalen P3 och det där)

2008-04-16 @ 14:21:24
Postat av: Johniie

Jasmine.. jag kan berätta för dig att just då hade vi inte alls några kunder i butiken. personen bakom får just då betjäning av en annan kassa! :)

2008-04-16 @ 14:24:20
URL: http://johniie.blogg.se/gtaiv
Postat av: Micke

*konstigt vad folk har åsikter bakom sina dator skärmar...Ingen ber er att besöka bloggen över huvud taget...Säger som johniie,ta det face mot face med grabbarna istället,lite lättare för er att få svar då...
Men det e la som det är,så fort någon försöker göra en rolig grej av något som detta,träder den svenska avundsjukan fram.
Dagarna springer iväg,snart e dom i mål!!Bra Jobbat!! :)

2008-04-16 @ 14:27:38
Postat av: Johniie

Sofia! Absolut, hur mycket drar ert företag in per dag ca? Min arbetsmoral är det inte alls något fel på!

2008-04-16 @ 14:28:52
URL: http://johniie.blogg.se/gtaiv
Postat av: P:K

Vadsägerhan; Dömmer är ju precis vad du gör! Tillstånd i klassisk bemärkelse vet jag inte om de har men polisen har ialla fall accepterat läget tills vidare. Sedan tror jag knappast de för så jäkla mycket liv om kvällarna/ nätterna om jag ska vara ärlig. Men folk bor alltså precis vid tälten på samma gata?

2008-04-16 @ 14:29:46
Postat av: Vadsägerhan!

Jag tar just tillbaka allt någotsånär fint jag sa om Paul i förra inlägget, efter att ha sett på Prylportalens webbcast-intervju med honom

Det är bevisat, han är ett drägg.. Kunde dom inte ha kommit på en ursäkt för att sitta i kön istället för att säga att dom är för lata för att skaffa sig ett jobb på Mcdonalds rakt över gatan? "En kul grej!" hade varit godtagbart, och jag trodde ärligt att det var därför dom satt där. Men Nej - dom är bara för snåla

Citat "Har ni fått tillstånd att sitta här?" (notera alla i bakgrunden som måste gå ut en bit på gatan för att komma förbi medans Paul Wallin sitter och röker ciggaretter i en brassestol)
Paul "Absolut inte !"

Fy fan han borde tagit den där frisörvinsten och klippt sig som folk och packat ihop sitt tält och sökt jobb, varför inte på webhallen?

2008-04-16 @ 14:32:34
Postat av: P.K

Blev också lite smått besviken på deras svar till varför dem köar. Men klart är ju att de köar dels för att det är en kul grej, och dels för att de "är för snåla" ;)

2008-04-16 @ 14:36:45
Postat av: Johniie

De köar för att få GTA IV plus en PS3/360 Elite för EN krona. Finito!

2008-04-16 @ 14:38:13
URL: http://johniie.blogg.se/gtaiv
Postat av: Vadsägerhan!

P:K jag skrev "men jag ska inte döma" om huruvida det irriterar kunder till webhallen att mer och mer folk kommer och uppehåller sig i deras entré. Självklart dömer jag i övrigt alla som ställer sig i den där kön! Och visst; lite av ilskan kommer från att jag trodde att det var en riktig kö där man faktiskt Köar , och inte campar, så att man själv skulle haft en chans om man ställde sig där på förmiddagen dagen innan eller något.. Då handlar det om vem som orkar stå i en kö längst, och inte vem som är mest arbetslös och kan hålla sig utan att duscha längst tid.

Dessutom kan jag ju tillägga den där Sofia att det varken är fel på webhallens kundbemötelse eller årsomsättning, så kryp tillbaka under stenen du kom ifrån.

2008-04-16 @ 14:39:09
Postat av: KA

Goodtimes, grillstället brevid lånar ut toalett och dusch till dom som köar.

2008-04-16 @ 14:45:29
Postat av: Anonym

Och så får dom duscha på Good times varje dag, så dom luktar förmodligen bättre än en blomma...

2008-04-16 @ 14:50:01
Postat av: Predman

jag själv kan inte köa eller fan kampa i stan ..ohhfan Folk säger till dem Skaffa ett jobb personer kan vänta 25 dagar efter, eller får årsinkomst fan så för dem vänta på 1krona det e värt de
eller dem har ej några pengar haha. jag tror, dem skiter i vad alla andra tycker

2008-04-16 @ 14:50:04
Postat av: Kaliber

Den svenska bitterheten strikes again! Ack å ve, någon
köar till en release, spärra in personen i fråga! Inte nog med att dom köar, dom både äter och klipper sig därtill! Dessutom måste ju personerna i city som är på väg till sina jobb ta en omväg på en halvmeter och det kostar dom ju enorma summor eftersom tid som bekant är pengar.

2008-04-16 @ 14:54:43
Postat av: Thomas

Kul med intervjun, men släpps spelet den 24? ;) hehe alla kan säga fel ibland.. :P

Det är riiktigt underhållande blogg det här! själv väntar jag in i det sista innan jag ger mig ut i kön pga att de inte är så lätt att komma ifrån jobbet.. :(

Lycka till allihopa! det är inte långt kvar nu!! ;D

2008-04-16 @ 14:57:47
Postat av: Johniie

Thomas!

Du är välkommen! Tack tack för det! :)

2008-04-16 @ 15:01:03
URL: http://johniie.blogg.se/gtaiv
Postat av: Vadsägerhan!

Skriver av Kaliber; "Den svenska bitterheten strikes again! "

Snarare "Vi är så annorlunda och bättre än medelsvensson med våra vänsteråsikter"-Strikes again

Gosh, du blåser ju upp allt utom proportion, "spärra in personen i fråga?" Nej, men kläcka en kommentar ska man ju kunna göra utan att alla reagerar. Klart att det inte är något jätteproblem att killen sitter och drönar inne i stan och suger ut pengar från samhället i väntan på ett spel, men med bra kritik kommer också dålig kritik, och i det här fallet är det nära till hands att kritisera, då hela eventet är lite ograciösare än vad jag tror att webhallen hade förväntat sig.

Johnnie! :)
Var det verkligen tältande, potsmoking långhåriga dudes ni ville ha där i tre veckor eller var det ett vanligt nattöppet event med normal köbildning? Don't make me come over there! *homer simpson röst*

2008-04-16 @ 15:07:19
Postat av: Mats

Kaliber: Bra sagt, dock med en gnutta överdrift men visst är det hela rätt så tramsigt/ tråkigt att haka upp sig på egentligen.

2008-04-16 @ 15:12:22
Postat av: Jocke

Jag undrar en sak "vadsägerhan" exakt vad får du ut av att sitta och spy galla över folk här?
Och exakt vad gör du själv om dagarna? Kan ju inte vara så mycket med tanke på tiden du verkar lägga på denna blogg?

2008-04-16 @ 15:12:28
Postat av: Vadsägerhan!

Får inte ut så mycket mer av det än vad ni får ut av att uppmärksamma mig, jag retar mig på det dom gör, och ni retar er på mig.. Sedan skulle jag bara skriva en kommentar, den som är näst högst upp. Men nu gillar jag verkligen att argumentera ut allihopa för ingen har något att komma med, men samtidigt tror sig ha det =)

Idag är jag ledig (Tänka sig! :O ) så jag har all tid i världen att skriva på datorn på eftermiddagen. Hell, jag kanske går och ställer mig i kön till och med, Jag har ju inget bättre för mig?

Åhåhå vad kul det ska bli att valsa in på webhallen och ingen vet vem som är jag

2008-04-16 @ 15:17:21
Postat av: sebbe

När måste man ställa sig så man kan få köpa GTA spelet för 1 kr till PS3 tror du?

2008-04-16 @ 15:24:36
Postat av: Johniie

Själv har du heller inget att komma med! Men du är så välkommen så! Kassa 2 där hittar du mig! :)

2008-04-16 @ 15:26:22
URL: http://johniie.blogg.se/gtaiv
Postat av: Johniie

Sebbe!

Jag tror att det räcker med att du kommer på releasedagen! Men när det börjar trycka på i kön så kan jag skriva det på bloggen så att du vet! :)

2008-04-16 @ 15:27:19
URL: http://johniie.blogg.se/gtaiv
Postat av: sebbe

ok tack :D!

2008-04-16 @ 15:29:38
Postat av: Sippe

Är 200kr rabatt på bundlingarna ett kö-erbjudande eller gäller det alltid under relasedagen ?

2008-04-16 @ 15:37:05
Postat av: Micke

Fan,man önskar man hade webhallen i våran stad me!!

2008-04-16 @ 15:41:26
Postat av: Johniie

Sippe!

Erbjudandet gäller så länge lagret räcker på releasedagen!

2008-04-16 @ 16:03:56
URL: http://johniie.blogg.se/gtaiv
Postat av: sebbe

hur långt innan köade folk när det va natt event på GH3 förut btw?

2008-04-16 @ 16:22:33
Postat av: MIKE

Och Halo3 borde la varit ganska gött me köande för me?Fan jag pallar inte o vänta mer på GTA nu,måste haaaaa...

2008-04-16 @ 16:39:23
Postat av: Johniie

Sebbe!

De första kom på eftermiddagen om jag inte minns fel.. Det lär dock bli högre tryck den här gången! ;)

2008-04-16 @ 16:52:01
URL: http://johniie.blogg.se/gtaiv
Postat av: Johniie

Micke!

Halo 3 var fett! Om jag säger såhär.. Vi har j*vligt många bokningar på GTA IV! :)

2008-04-16 @ 16:55:04
URL: http://johniie.blogg.se/gtaiv
Postat av: Niklas S

Vilket kaos.

Många som inte tänker innan dom postar, även många som inte verkar kunna skilja på det ena och det andra.

Jag kommer förbi med lite cigg imorgon och snackar lite skit, ska till skolan då så det är ju "på vägen" =)

Brukar "tältare" gå upp vid 8-9tiden? skulle vara skönt att komma när det inte är en massa webhallen-kunder som springer runt :)

2008-04-16 @ 17:26:26
Postat av: Johniie

8-9 är perfekt! Vi öppnar klockan 10! :)

2008-04-16 @ 17:31:09
URL: http://johniie.blogg.se/gtaiv
Postat av: Fredag

Bor för långt bort för att bara hälsa på, men jag önskar återigen lycka till, och tänkt inte på de avundsjuka jantelagsstyrda besserwissrarna som sitter och svettas på sina jobb medans ni har kul!

2008-04-16 @ 17:58:13
Postat av: Anonym

bjud på kameran för oss anställda :)

2008-04-16 @ 18:00:58
Postat av: Niklas S

Då försöker jag komma över vid 9 och stanna lite längre än 15 minuter den här gången =P

2008-04-16 @ 18:01:19
Postat av: MIKE

FREDAG:
Hahahahaha,bra sagt!!

2008-04-16 @ 18:30:54
Postat av: Christoffer

Vad fan, sluta gnäll om att dem skall gå och söka ett jobb e t c. Ett par tält på sveavägen är inte hela världen, kul för alla japanska turister att se att det inte bara är dem numera som är villiga att campa utanför en spelbutik i väntan på ett stort "släpp".
Vi lever i en "fri värld" där det är upp till folk själva att ta ansvar för sina liv. Om dem går på a-kassan och inte söker jobb aktivt så är det a-kassans jobba att "jaga dem" inte gnälliga bloggare.

2008-04-16 @ 19:51:49
Postat av: Adam

Johniie, kommer ni begära leg den 29:e, funderar på att ställa mig i kön på torsdagen eller fredagen innan men jag fyller tyvärr inte 18 förrän i augusti... :/

2008-04-16 @ 20:08:24
Postat av: Conan the beer-bian

Tycker att de är grymt skönt att ett gäng människor sätter sig på gatan för ett spel när man lika gärna kan förboka de på näte och få de i lådan nästan samma dag som releasen... men men de är väl utmaningen man e ute efter och se ifall man pallar att sitta och frysa!!! Rock on bitches....

2008-04-16 @ 20:17:04
Postat av: Conan the beer-bian

Tycker att de är grymt skönt att ett gäng människor sätter sig på gatan för ett spel när man lika gärna kan förboka de på näte och få de i lådan nästan samma dag som releasen... men men de är väl utmaningen man e ute efter och se ifall man pallar att sitta och frysa!!! Rock on bitches....

2008-04-16 @ 20:17:56
Postat av: ERIK

ADAM DET är lungt du får campa

2008-04-16 @ 20:23:18
Postat av: Vadsägerhan!

Så fort man piper iväg ett par timmar så höjs rösterna!

Christoffer du har inte förstått hur samhället fungerar ser jag ;)
Tror du A-kassan är en fristående fond eller? Det är mina, dina, allas (okej inte Pauls och tältarnas) pengar som dom köper mat för på Goodtimes varje dag.. Om dom nu inte blir sponsrade med det.. Dom borde tacka oss för den där enkronan som dom får konsolen och spelet för. Den kommer ju knappast ur egen ficka

Stackars folk som måste sitta och svettas på sina luftkonditionerade kontor när dom stora starka karlarna sitter i sitt trasiga tält och har det bra på Sveavägen 39 varje dag! Guud vad skönt det måste vara att slippa vakna upp i sin egen säng och stiga rakt ut till munspelsmannen varje morgon! Mmmh va härligt ;)

2008-04-16 @ 21:36:30
Postat av: skit du i det

Skaffa ett liv..idioter..så jävla svårt är det inte att få ett jobb om man bara försöker..jösses så tragiska ni är!

2008-04-16 @ 22:28:25
Postat av: Vadsägerhan!

Haha! Kom just på en sak.. Ni säger att dom är så tysta och respekterar hemfriden osv. Men ändå poserar dom med "en fet ljudanläggning" på bloggen? Fulla ska dom tydligen ha varit också.. Riktiga regelöverträdare dom där

2008-04-16 @ 22:56:16
Postat av: Matte

Vadsägerhan: Vet inte men du är fan på något sätt tragisk i ditt onödigt ständiga förpestande yttrande. Ärligt talat, du måste vara en väldigt tråkig och sorglig individ. Du gör bäst i att dra ner på din moralpredikande i fortsättningen - förhoppningsvis.

2008-04-17 @ 00:27:29
Postat av: simspace

Oj vilken debatt det har blivit av det här! Jag skulle önska att det spreds vidare som ringar på vattnet. Det här handlar inte bara om spel längre utan om hela denna generationen, arbetslöshet, bostadsbrist och hela generationens extrema beteende! Förr i tiden så campade ungdomarna framför miljöfarliga fabriker och demostrerade på gator och torg, speciellt på 60-talet, idag drar slackers omkring på gatorna utan mål och mening och åker på festivaler och knarkar musik. Nja okej, lite överdrivet, men det känns ändå lite som ett tidens tecken det här. För 1,5 år sedan var det rätt otroligt och unikt att ens sitta en vacka framför Webhallen (Wiisläppet!)... Innan Sagan om Ringen och Star Wars Episode I var sådana här köer i princip okända. Bara tanken på att ha en stol med sig i kön kändes lite absurd. Idag köar man natt till många kravaller på universiteten, det har nästan blivit normalt...

Det är liksom en image, att slöa och slacka, lite som i filmen "Livet i 8 bitar"precis tvärtemot vad ens föräldrar gjorde. Det är väl det all tonårsrebellism handlar om egentligen, att göra tvärtemot det som ens föräldrar gjorde.

Och hela grejen att "tävla" i nördighet, att ungdomar idag inte vet vad "lagom" innebär. Det är liksom så uppdelat i dagens samhälle mellan höger och vänster.

Om Paul sitter där för att väcka debatt i bostadssituationen i Stockholm så är ju det en bra sak, men jag antar att han mest ser det som "en rolig grej!". Men en debatt behövs. Skulle någon i kön vilja vara med i "Debatt!" i SVT efter att kön tagit slut om de hörde av sig ? En sån debatt vore väldigt intressant. Och varför inte en liten realitytvserie om livet på Sveavägen i ett tält ?

Sen kan man ju fråga sig hur det blir för de som är under 18 år också ? Att sitta där i tre veckor och inte få köpa spelet... Fast ni får ju en konsol så det är ju inte så illa (om webhallen backar för trycket att sälja spel till minderåriga kan de kanske få köpa valfritt annat spel för 1 kr ?)

2008-04-17 @ 01:34:34
Postat av: Niklas S

HALLÅ
Alla ligger och sover :D
Vågar inte väcka någon, men får väll knacka lite smått snart.
Sitter och pluggar kemi utanför webhallen atm :P

2008-04-17 @ 07:15:05
Postat av: MIKE

Hahahahahaa MATTE:
Håller me dig,kan du fatta va tråkig jävel den måste vara alltså?!
Sitta o vara negativ på en blogg som ska vara en kul grej för GTA fans...

Skaffa brud,ett liv och jag e 100% säker på att du sitter utan jobb me,eller förtids pensionerad vid 25års åldern eller nåt...haha...Morrn morrn!

2008-04-17 @ 09:14:11
Postat av: AzP

http://peterazp.blogspot.com/2008/04/hrt-arbete-fr-slavln.html

Ni sliter då på =)

Postat av: Igelkottarna

Kolla in dokumentären om kisarna http://www.youtube.com/watch?v=msrDea4Vl5w

2008-04-17 @ 10:01:34
URL: http://www.igelkottfilm.se
Postat av: Vadsägerhan

Asså oj oj OJJ (ska uttalas som björn gustafsson) vad folk tror mycket om sig själva

Först försvarar ni er från ena vinkeln, men sedan byter ni helt håll och nu är det JAG som är arbetslös / förtidspensionerad, tråkig och utan tjej .. Haha ska inte göra några personpåhopp på dom i kön, men jag kan ju bara gissa vilka jävla skator ni måste dra med er hem från krogen (om ni kommer in dvs.) .. Folk som försvarar tältande för ett Tv spel drar upp brudar och social status mot en kille som hellre lägger pengarna på dyra kläder och uteliv än på tv spel, sluta lev i er drömvärld ni skulle dessutom inte stå för vad ni säger om jag dyker upp där som ni verkar vilja

2008-04-17 @ 10:27:16
Postat av: Johniie

AzP!

De tältar inte vara för att "få spelen" för en krona. De håller på att försöka sätta ett världsrekord dessutom! PLUS att för dem är det här en kul grej! Sen får du tycka vad du vill!

2008-04-17 @ 14:06:26
URL: http://johniie.blogg.se/gtaiv
Postat av: reinfeldt

"Vadsägerhan"

Ja dyra kläder får ju alla tjejer på fall?

2008-04-18 @ 02:45:10
Postat av: Till

Avundsjuka arbetarpatrask.
"jag betalar skatt,det är miiina pengar dom äter för"jävla bullshit.
Av dina småslantar du drar in på ditt mcdonaldsjobb går ytterst lite till det socialaskyddsnätet.
Det är sånna som mig,företagare och arbetsgivare som betalar dom stora skatterna.

Låt ungarna/ungdommarna tälta bäst f*n dom vill.
Jag förstår inte hur folk kan sitta här och klanka ner på dom??Är det verkligen så hemskt att det finns folk som inte delar era åsikter och värderingar om hur livet borde vara?
Om dom nu tycker att det är skoj att tälta där,varför kan du då inte bara låta dom göra det????

Gör nått eget av ditt liv ochså så ska du se att du blir mycket gladare.

2008-04-18 @ 09:10:33
Postat av: Nej

De som stör sig på detta måste ju ha ett bra mer patetiskt liv än de som sitter i kön, annars hade de ju aldrig orkat bry sig så mycket.
De "tror" de kommer med goda råd och kritik, men beter sig som ett gäng barnrumpor för att de själva inte vågar ha roligt. Patetiskt.

2008-04-18 @ 13:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0