DAG 10 - Thank god it's friday!

Här har ni Igelkott Films nya reportage från dag 10! Vi tackar för den snabba produktionen! Enjoy!



Här är de sista köarna! Och med de orden så lämnar jag jobbet för en välförtjänt helg! Jag vill även tacka alla läsare, riktigt kul att det här har blivit så stort! Trevlig helg på er!



Det kära folket sitter fortfarande och spelar Bioshock! Nyrakade José verkar ta det lugnt i en av våra soffor.



Här kan ni lyssna på radiointervjun! Vi tackar Igelkott Film för länken!

www.igelkottfilm.se/gta4/Paul_i_P3.mp3

Just nu sitter nästan hela gänger samlat framför Bioshock! Ser det inte riktigt mysigt ut? Paul verkar i alla fall tycka det, snubben har tok däckat!



Alla vi goa grabbar i kassan slog ihop oss och bjöd alla köare på varsin Jolt Cola och Snickers! Vi vill visa vår uppskattning! Dessutom firar vi att det är helg och att alla köplatser är fulla! "Good times!"

Nu har vårt sista höns kommit! Alla platser i PS3 och Xbox 360-kön är tagna! Nu kan köandet om spelen för EN krona börja!

UPPDATERAD KÖLISTA

Xbox 360
1. Paul Wahlin
2. Atef Sendesni
3. Jonas Mårdh
4. Joakim Grankvist
5. Michael Drottz
6. Alexander Barkman
7. Johannes Werievik
8. Niclas Lundin
9. Mark Topper
10. Christoffer Bylén

Playstation 3
1. Markus Östergård
2. Christoffer Hedlund
3. Alec Laine
4. Jimmy Sörensen
5. Martin Arman
6. José Leitao
7. Robin Green
8. Albin Mattsson
9. Camilla Bergman
10. Daniel Guevara

José "Afghan roulette" Leitao blev en lycklig vinnare av ett exemplar av Motorstorm och en Uncharted t-shirt!



Här har ni den uppdaterade kölistan! Det finns EN plats kvar i 360-kön! Först till kvarn gäller, MED packning och tält!

Igelkott film är här igen idag! För er som vill ha era frågor ställda! Posta en kommentar med ditt namn.

En nöjd Paul fick lyssna på sin radio intervju från dag 8!



God morgon igen! Jag kom lite tidigare till jobbet idag för att hinna skriva lite här innan vi öppnar butiken! Det är fredag och allt känns ganska skönt. Solen skiner och jag ska vara ledig hela helgen! Woho! För våra köare har dock natten varit ganska dramatisk. Paul ringde mig igår vid 00:00 tiden och berättade att det hade varit ett kraftigt sabotage och bråk. Tydligen hade några idioter börjat slå sönder tälten. Snubbarna eller ja ska vi säga 3-åringarna är polisanmälda och svartlistade från Webhallen för all framtid! Jag tänkte ta en intervju med grabbarna sen så får de berätta vad som egentligen hände.

Ni som störde er på alla idiotiska inlägg kan andas ut. Alla är blockade, plus att jag ändrade så att jag måste godkänna kommentarerna innan de visas! På så sätt blir det lite trevligare!

Det var allt för nu!

Kommentarer
Postat av: Micke

Jaha,väntade nästan på att nån lirare skulle dra förbi i bråka/sabotera.Fanns ju en del inlägg på bloggen tillochme om att nån skulle dit o sabba...Men men,hoppas dom får vara ifred nu dom sista 10dagarna (med oro inför helgen)
Sjukt alltså,inte långt kvar!
Sen tycker jag det var de bästa du kunde gjort johniie att fixa så du måste godkänna inläggen först,det var bara en tidsfråga innan spammandet skulle dra igång...
Starkt av grabbarna o Emelie(hette hon va?) att hålla ut trots motgångar!!

2008-04-18 @ 10:03:45
Postat av: sebbe

Håller med Micke. Vilka svaga och töntiga människor det finns.
Jag tykcer det som Paul och grabbarna gör är skit roligt, skönt att det finns människor som är lite galna å gör precis vad dem vill =), älskar och läsa den här bloggen och ni bygger bara upp mer GTA4 abstinens för mig! (vilket är jävligt bra).

Föresten kommer du slänga upp P3 köret i dag Johniie?

2008-04-18 @ 10:39:25
Postat av: Johniie

Micke!

Ja det är tråkigt att sånt här händer.. men det är bara ett tecken på avundsjuka. Folk blir irriterade på att folk få uppmärksamhet. Därför skriver de idiotiska saker för att det måste "få sin röst hörd".

Sebbe!

Jätte kul att höra! Ja längtan efter GTA IV blir bara större här också! Självklart ska jag försöka få upp P3-intervjun! Kolla tillbaka under dagen så hoppas jag att den finns uppe!

2008-04-18 @ 10:45:12
URL: http://johniie.blogg.se/gtaiv
Postat av: Pelle

Vill inte verka oförskämd men...
Jag kan förstå att folk blir irriterade. Det sticker i ögonen att se hur dom köar i 3 veckor för att spara 4500 kr. Om dessa personer hade haft ett jobb som gav dem (4500/21)X30=6500kr efter skatt i månaden skulle de kunna köpa spelet till fullpris utan att behöva tälta i tre veckor. Det är knappast heller någon prestation att bo i tält, gör lumpen istället!
Dessutom undrar jag vad allemansrätten säger om att tälta på trottoaren i 3 veckor i sträck?

SNACKA OM ATT GÖRA SIG TILL HUND FÖR ETT BEN!

2008-04-18 @ 10:54:07
Postat av: Niklas S

Fyfan vad larvigt gjort.
Hoppas ni fick deras ansikten på bild!

2008-04-18 @ 11:01:54
Postat av: Jocke

Pelle säger vad jag tänker.

2008-04-18 @ 11:05:19
Postat av: Kaliber

Pelle: Du har säkerligen själv haft perioder i ditt liv då du valt att göra saker som kanske inte rent ekonomiskt var det bästa valet för dig men som du ändå gjorde av nån anledning. Det är deras val, en anledning är nog att dom får detta erbjudande men det är nog även mycket att dom tycker det är en kul grej. Så istället för att haka upp er på era matematiska beräkningar av deras timlön så försök se det från en annan synvinkel.

2008-04-18 @ 11:21:19
Postat av: amfibiesoldaten

PELLE:
Jag kan inget annat än hålla med! GÖR LUMPEN! Dessvärre så har det här s.k. landet skärt ner på vårt försvar så mycket att t.o.m. Luxemburg skulle kunna invadera oss helt utan några problem (ja det är faktiskt sant, dom har fler soldater än oss) Att göra lumpen ger disciplin, vilja samt kamratskap. Och efter några veckor i fält så vill man inte veta av ordet "tält" hehe

2008-04-18 @ 11:24:24
Postat av: Jocke

Pelle varför sticker det i ögonen?
Varför kan dom inte få köa om dom tycker det är roligt och anser det vara värt det?
Vad är problemet egentligen med det?
Och lumpen varför skulle det vara bättre att leka krig för skattepengar?
Känns som att du har rätt skeva åsikter och ingen eller liten förståelse för att dom tycker det är roligt att vara här?
Svenskar och deras avundsjuka är underbart att se/höra!

2008-04-18 @ 11:25:04
Postat av: Magnus

Jag håller med Pelle.
Han verkar förstå allt som händer runt omkring oss.
Ni andra delar en skev världsbild där det är okey att uppmana ungdomar att arbetslöshet och lathet är okey.
Det är sådana personer som ni som förstör för oss vanliga medborgare som försöker njuta av livet sidan av all jobb.
Hoppas det regnar inatt bitches.

2008-04-18 @ 11:29:02
Postat av: MIKE

Dessutom matte proffesorer så går lönen du jobbar ihop varje månad till räkningar o allt annat som blivit så FÖRBANNAT dyrt i sverige,det e ju inte direkt i stil med vad alla ni skriver,jobba 10timmar,köp ett PS3.Tänk efter lite,GRATIS är GRATIS,5-6000kr är dyrt!Ställer ett företag upp o ger ungdomar chansen att få detta,så vore det väl brutalt dumt om ingen tog chansen... -.-

2008-04-18 @ 11:31:28
Postat av: Andreas

Om dessa killar råkar illa ut på allvar håller jag Webhallen (eller vem det nu är som anordnat detta pr-jippo) ansvariga. Killarna ger Webhallen gratis reklam och förtjänar väktare.

Ett billigare (?) alternativ är att ni ökar antalet kampare genom att öka antalet gratiskonsoller. Blir de tillräckligt många kommer ingen våga bråka med dem.

2008-04-18 @ 11:33:30
Postat av: Amin

Asså jag fattar inte dessa jävla svin!! Bara bita ihop killar o tjejjer! Hoppas ni får en lugn helg iafl! ska in med några polare till stan i helgen hoppas på de iallafall hoppas på att man kanske kan titta förbi er o titta hur ni har de, Johniie Jag vill ge dig Kredd för att du bloggar detta verkligen skit skojj o gå in och läsa om detta sitter själv och väntar på GTA hade man kunde tagit ledigt hade varit kul då hade man nog hakat på kö tåget för att ha gjort nått sånt nångång hehe.
Fortsätt kämpa där ute på stads marken! Ha de gott så länge följer er varje dag Tack vare denna blogg!

2008-04-18 @ 11:41:14
Postat av: Micke

Andreas:
Borde inte 20pers räcka??Va ska en fjantig liten väktare göra,om det inte räcker med 20 ungdomar?hahaha...Men fattar hur du tänker...

2008-04-18 @ 11:41:55
Postat av: Vadsägerhan!

Kan meddela direkt att jag inte vet något om det, som vissa verkade tro :P riktigt låga människor som går dit och förstör för dom, det håller jag med om.. Men alltså uteliggare får ju säkert handskas med förbipasserande bråkstakar hela tiden, så se det som en insikt i en uteliggares liv! Dom har ingen webhallen att ringa och få allas sympati.

Kan man lira Bad Company på Webhallens testapparater? Såg en banderoll! :S

2008-04-18 @ 11:46:32
Postat av: abbe

tja undrar om de finns några platser kvar till xbox 360 elit erl ps3 ni har inte uppgraderat upp kölistan skulle va snällt om man fick veta om de finns några platser kvar =)

2008-04-18 @ 11:59:07
Postat av: En.Som.har.köat

Till MIke.

finns inget som heter gratis, detta är ett dygnetrunt jobb för grabbarna, de jobabr 24 timmar i 3 veckors tid för att få KÖPA en konsol lför 1kr

hade de jobbat ett normalt jobb med 100kr i timmen, 8 timmar om dagen, 5 dagar i veckan = 15 arbetsdagar

15*8*100 = 12 000, ta bort 30% skatt vipss har de 8400kr.

altsså hade de här grabbarna tjänat betydligt mer samt arbetat betydligt mindre om de haft ett riktigt jobb.

Jag har själv köat tidigare och lär mig av mina misstag, visst det kanske är kul/spännande att köa men när man förlorar ekonomiskt är det inte kul/spännande för fem öre.

2008-04-18 @ 12:04:08
Postat av: Kalle

Vadsägerhan! : Yes, Bad Company betan finns på en av burkarna, bara komma in och lira.

2008-04-18 @ 12:39:41
Postat av: Johniie

Men vem fan har sagt att det är pengarna de är intresserade av? Vem har sagt att de vill tjäna 8400 kronor???!!! De vill ha sin konsol och sitt spel som de längtar efter, är det så fruktansvärt jävla svårt att förstå???!!!

2008-04-18 @ 12:41:30
URL: http://johniie.blogg.se/gtaiv
Postat av: MIKE

Till en.som.har.köat:
spela inte dum i huvvet,jag snackar om jobbandet proffessorerna snackar om,ett "avlönat arbete".

Givetvis e det slitsamt för dom som köar,men konsollen e gratis,eller 1kr,vilket är gratis i sammanhanget...

Ödslar du tid på att ännu en gång försöka vrida mitt inlägg åt fel håll,så borde du fundera på vad du lägger din tid på...

KEEP UP THE GOOD WORK CAMPERS!!

2008-04-18 @ 12:44:22
Postat av: Flaxx

Hur går det med webkameran, skulle vara kul att se litte live.

2008-04-18 @ 12:50:43
Postat av: Natan

fan vad larvigt att forstora for andra... de e ocksa synd att flera verkar inte fatta att dom kanske gor dehar for de e en rolig grej + att dom far 360/ps3... sjalv sa tkr ja dem e ascoolingar hela bunten som gor dethar.. och jag kommer antagligen komma dit med e present inom kort.. sa hall utkik efter en stor glad pojke i 15-arsaldern..

2008-04-18 @ 13:02:58
Postat av: Johniie

Jag hoppas, hoppas, hoppas att den kommer upp SNART! Jag önskar att jag kunde göra något åt saken men det är IT som är sega!

2008-04-18 @ 13:03:13
URL: http://johniie.blogg.se/gtaiv
Postat av: Adam

Tråkigt med sabotage. Jag är sugen på att komma och tälta, anledningen är väl att ta del av en lite udda upplevelse. Så uppdatera kölistan och om det inte är fullt på måndag så kanske jag kommer. Personligen så tror jag de flesta arbetslösa skulle jobba om de fick chansen. Håller med de andra om att folket som gör detta har ett gemensamt intresse och att träffa liksinnade människor är ju toppen.

Lycka till alla tältare

2008-04-18 @ 13:08:57
Postat av: Pete

Har själv campat. Då inför Nintendo Wii releasen. Dels för att det ej gick att få tag i konsolen å zelda på annat vis (fullbokat) och dels för att det skulle kunna vara en jävligt kul grej. Det är absolut ingenting jag ångrar och nej, jag fick den inte gratis.. Det var bara jävligt kul, träffade många nya vänner att dela spelupplevelser å erfarenheter med. Så alla ni här som argumenterar ang. "Dom tjänar ingenting", "Gå lumpen istället".. Det handlar inte om det.. Absolut inte..

2008-04-18 @ 13:19:09
Postat av: Andreas

Fyfan va man vill vara med o köa bara för att känna den roliga känslan / stämmingen att vara där :D

2008-04-18 @ 13:36:42
Postat av: Nej

Idioterna som förstör har sorgliga liv. Jävla människor. Det är sådana som om ett par år blir våldtäksmän och misshandlare.

Det värsta är alla som tycker detta är patetiskt me beter sig som idioter själva. Suck.

2008-04-18 @ 13:57:27
Postat av: Lundan

Igelkott film:
1.Vad är anledningen till att ni filmar detta?Bara en kul grej,eller kommer ni använda det till något speciellt?

2.Vad är det absolut konstigaste arrangemang ni har filmat?(detta?)

3.Har ni förbokat GTA IV? :)

2008-04-18 @ 13:58:18
Postat av: Lundan

Sen en liten fråga till johniie bara:
Är det webhallen själv som står bakom utdelningen av ps3/xbox +alla spelen?
Snabbt uträknat ligger ju allt på hundratusentals kronor?
Skulle vara kul o veta,för hur i hellsike får man igen dom pengarna?

//Tack på förhand:Lundan/micke.

2008-04-18 @ 14:03:51
Postat av: Johniie

Lundan!

Det är ett sammarbete mellan Webhallen, Playstation, Xbox 360 och utgivaren av GTA IV! :)

2008-04-18 @ 14:24:15
URL: http://johniie.blogg.se/gtaiv
Postat av: Lundan

Ahaaa,misstänkte de va så...Det e nice! :)

2008-04-18 @ 14:26:02
Postat av: hej hopp

De som klagar på dessa ungdomar som har kul och tältar för att kunna göra världens klipp är bara avundsjuka, eller så är dom moderater. ^^

2008-04-18 @ 14:50:16
Postat av: Natan

kommer kon fortasattas att uppdateras ?? alltsa tills de e over 60 stycken??

2008-04-18 @ 15:21:11
Postat av: Johniie

Natan!

Jajjemen!

2008-04-18 @ 15:40:10
URL: http://johniie.blogg.se/gtaiv
Postat av: jocke

till alla er som säger skaffa ett jobb.
det är väldigt svårt att få ett jobb.
utan utbildning och utan körkort är det inte enkelt att skaffa ett jobb. så att om man är arbetslös. så försök skaffa ett jobb och tjäna 4499 på 20 dar, sen du som sa 100kr i timmen, det är inte många jobb som har de. min mor jobbar som undersköterska, hon får under 100kr i timmen. hon jobbar kväll och
helger, då hon tjänar dubbelt så mycket. så får hon runt 14000kr. så sluta säg skaffa ett jobb och tjäna pengar. sen vem vet dom kanske söker jobb där dom är och får 9000kr eller vad det är man får. så blir det

runt 14000kr i månaden, så tänk på det också.

2008-04-18 @ 16:20:47
Postat av: philip

måste man vara arton för att köpa spelet? tänkte tälta ett par dar nämnligen...

2008-04-18 @ 16:27:49
Postat av: Johniie

Philip!

Nej! 18 år är en rekomenderad ålder för att köpa spelet! Men du själv behöver inte vara 18!

2008-04-18 @ 16:32:08
URL: http://johniie.blogg.se/gtaiv
Postat av: Linkan

Så kan jag (15-år) komma och köpa spelet, även fast jag inte är 18 år?

2008-04-18 @ 16:53:41
Postat av: Johniie

Linkan!

Javisst! Det finns ingen lag i Sverige som säger att vi inte får sälja spelet till dig! Dock kan det ju alltid vara bra att dina föräldrar tycker att det är okej, så att du slipper komplikationer. :)

2008-04-18 @ 16:58:36
URL: http://johniie.blogg.se/gtaiv
Postat av: Igelkottarna

Tja Johniie här är det alla väntar på www.igelkottfilm.se/gta4/Paul_i_P3.mp3

2008-04-18 @ 17:17:21
URL: http://www.igelkottfilm.se
Postat av: Ruben

Hej Johniie ! jag undrar bara! när väl release dagen kommer 29e! kommer då "deltagarna" som campat utanför komma in före alla andra? så dem kan köpa sina konsoller? eftersom dem har campat så länge kanske någon jävel på den dagen som det släpps försöker tränga sig förbi eller något liknande!

2008-04-18 @ 17:30:32
Postat av: Ozzy Ozkar

Fan vad jag längtar!!!
Den 29/4,30/4,01/5,02/5= Sjukskriven!

2008-04-18 @ 17:31:08
URL: http://thegameboy415.blogg.se/
Postat av: Johniie

Ruben!

Självklart kommer de som har köat längst få komma in först! Allt är väldigt organiserat, så det finns ingen chans att någon kommer kunna tränga sig! Den som ens försöker kan ju nog räkna med att bli utslängd, och gå tomhänt hem! :)

2008-04-18 @ 17:35:37
URL: http://johniie.blogg.se/gtaiv
Postat av: Micke

Ozzy Ozkar:
HAHAHAHAHAHAHA!!!
Säger du det eller,redan avkryssat i kalendern...

2008-04-18 @ 17:38:47
Postat av: Igelkottarna

Hej Lundan!

Vi filmar kön för att vi har fått i uppdrag av Webhallen att filma dagarna innan premiären och själva premiären.

Det galnaste vi filmat i köväg är den här kön och det kommer du nog förstå efter nästa film som kommer upp inatt. www.youtube.com/igelkottfilm

Nej jag har inte bokat spelet för det är vanlig sed av arrangörerna (nu rockstar) att ge oss spelet i pressent för att filmerna blir så bra.

2008-04-18 @ 17:45:03
URL: http://www.igelkottfilm.se
Postat av: Igelkott Film (Mic hållaren - Joakim Ericson)

Hej Lundan! Vi gör filmadet åt Webhallen. Vi är ett Riktigt företag. Kolla gärna vad vi gör på hemsidan.
http://www.igelkottfilm.se

Och vad gäller bokning av spelet eller inte kan jag inte svara på! ^^

2008-04-18 @ 17:59:48
URL: http://www.igelkottfilm.se
Postat av: Pelle

Ur SvD 18/4 citerat Markus östergård i kön:
"Min dator har precis gått sönder, jag har spelat alla de tidigare spelen och vill ha en konsol. Dessutom är jag arbetslös och har inte så mycket annat för mig"
Det är precis detta som svider i ögonen, att han sitter och köar i veckor (finansierad av socialbidrag) för att få ett tv-spel som sedan kommer ta upp ännu mer tid (som annars kunde använts till jobbsök). Jag skiter väl i vad grabbarna i kön gör på deras semester, men om man är arbetsökande bör man söka arbete på dagarna.
Dessutom undrar jag vad allemansrätten säger om att tälta på trottoaren i 3 veckor i sträck?

2008-04-18 @ 18:26:37
Postat av: Daniel

En fråga.
Blir det brist på GTAIV till PS3 även på webhallen? Jag har haft mitt spel bokat i nästan ett år och jag borde inte oroa mig men jag är lite rädd för att ni kommer sälja mitt ex under nattöppet. Måste jag oroa mig?

2008-04-18 @ 18:32:33
Postat av: Johniie

Daniel!

Du kan vara lugn.. det kommer finnas gott om GTA IV spel! Det finns ingen risk att vi kommer sälja ditt ex! Men se till att hämta det så fort du kan, eftersom din order bara ligger i 5 dagar efter release.

2008-04-18 @ 18:36:09
URL: http://johniie.blogg.se/gtaiv
Postat av: Johniie

Pelle!

Varför ska du bestämma när och vilken tid han ska söka jobb? Det är väl upp till honom.. tycker du inte det? Angående tältandet så är det ingen som har sagt något än och det kommer gå smärtfritt hela vägen. Hoppas det "svider" i dina ögon!

2008-04-18 @ 18:41:15
URL: http://johniie.blogg.se/gtaiv
Postat av: Lundan

Igelkott film:
Tack för båda svaren!
Hahaha,jasså det hör till vanligheten att ni "får" ett ex av spelet,det låter inte fel!! ;)
Ska kolla in länken ni la med i svaret nu...

2008-04-18 @ 18:56:43
Postat av: En.som.köat

TILL MIKE:

frågan är vem som är dum i huvet av två det har du ju bevis redan att du är, läs om läs rätt.

TILL Jocke, är/var själv i de tankarna innan jag hittade mitt jobb av bemanningsföretag och de hade noll krav, var själv inskriven i AMS I 3 månader ills slut palla jag inte och sökte jobb hos bemmaningsföretag, erbjöd mig jobba närsomhelst med olika arbeten, fick ett jobb på ett lager i norra stockholm tjänar 126:-/timmen, började själv på 105:-kr för 2 år sen.

Men det vill jag säga att det är inte svårt att få några 100kr i timmen, kan garantera att de flesta tjänar en bra bit över 100kr, sen finns det ju såklart undantag där vissa yrken tjänar mindre.

2008-04-18 @ 19:13:19
Postat av: Vadsägerhan!

Men för i .. Johnnie han har inte sagt att han vill BESTÄMMA när killen ska söka jobb, men att det är DET som är irriterande med dom, eftersom alla skriver att vi är avundsjuka som ogillar dom som köar mer än en vecka, då får ni tillbaka ; Nej vi är inte det minsta avundsjuka (duh!) , vi tycker bara det är jävligt irriterande hur somliga personer ska leecha från samhället istället för att bidra med något.

2008-04-18 @ 19:25:44
Postat av: Don Tony Makavelli

Al Capone frågar om kön är verkligen organiserad. Efter att han såg en klipp på youtube av Halo 3 premiären, tyckte han att de inte var så organiserad. Det fanns ingen kö. Hur ska De som köar nu för gta4 få köpa spelet för en krona asså de som köar upp till 60 pers. Al Capone vill också tillägga att vad de som köar gör, är väldigt modigt. Han hälsar "One Blood, Brothers and Sisters!"

2008-04-18 @ 19:51:02
Postat av: Conan the beer-bian

Tja, tycker det är riktigt dålig stil att gå på ett gäng personer som bara har roligt, det är samma sak som att gå och sparka på en raggarbil med raggare för att dom glider omkring på stan! alla har vi vår hobby!!!!!!!... mvh/cbb

2008-04-18 @ 20:31:08
Postat av: Pelle

Johniie!
Jag kan inte bestämma när han ska söka jobb, men jag tycker likväl att det är osolidariskt att tära på skattebetalarnas (som betalar mest skatt i europa) pengar. Och även om det är olagligt att förstöra deras tält, så är det enligt mig, och säkert många fler, moraliskt ännu värre att som arbetslös köa i tre veckor inför GTA-releasen utan att söka jobb.

När jag ändå är igång kan jag ondogöra mig över de två skolungdomarna som tagit ledigt i 2 veckor för att köa... ganska djärvt att hoppa över skolan i 2 veckor, man får väl utgå från att dom har betygen på det torra...

2008-04-18 @ 20:50:07
Postat av: Mode haxone111

till alla er som säger skaffa ett jobb.
det är väldigt svårt att få ett jobb.
utan utbildning och utan körkort är det inte enkelt att skaffa ett jobb. så att om man är arbetslös. så försök skaffa ett jobb och tjäna 4499 på 20 dar, sen du som sa 100kr i timmen, det är inte många jobb som har de. min mor jobbar som undersköterska, hon får under 100kr i timmen. hon jobbar kväll och
helger, då hon tjänar dubbelt så mycket. så får hon runt 14000kr.

Jocke, du kanske skulla ha satsat på utbildningen när du gick i skolan istället för att skylla ifrån dig. Man har enbart sig själv att skylla när det gäller betyg i skolan.

Din morsa verkar tjäna like "mycket" som jag gjorde när jag sommarjobbade. Men din familj verkar inte vara särskilt smart.

/Arg Moderat som hatar efterblivna Socialdemokrater

2008-04-18 @ 22:43:59
Postat av: emigrating

Pelle: Om det fanns några jobb att få här i fantastiska Sverige kanske de hadde sökt jobb på dagarna. Tyvärr så har ju Sverige den största arbetslösheten (läs jobb-brist) i så gott som hela Europe.

Sedan - socialbidrag? A-kassa menar du väl?! Du är medveten om att det är en skillnad? För allt du vet kan personen ifråga ha jobbat och betalat sina avgifter i flera år, att han sedan tar tre veckor för att köa spelar då ingen roll - även arbetslösa har krav på [betald] semester.

Och lumpen du... hahaha
Lumpen är antikvarisk - tacka vet jag riktiga militärer där de som faktiskt vill vara med är med. Det att tvinga folk att leka krig i skogen är inte bara bakvänt, det är också olaga frihetsberövelse.

2008-04-19 @ 02:46:28
Postat av: Lundan

Hmmm,verkar ej som du kommer åt bloggen hemifrån johniie??(eller kanske ej haft tid o uppdatera)Vill veta hur de gått med grabbarna/tjejen under fredags natten...

2008-04-19 @ 09:56:26
Postat av: Daniel

¨¨Johniie¨¨

Okay då vet jag. Jag ska hämta det den 29:de men det är efter jobbet och då har ju nattöppet redan hunnit vara så jag blev bara lite nervös.

2008-04-19 @ 14:51:13
Postat av: Johniie

Pelle!

Jag jobbar och betlar skatt inte fan bryr jag mig om de sitter utanför mitt jobb i 3 veckor?!

2008-04-19 @ 14:52:15
URL: http://johniie.blogg.se/gtaiv
Postat av: Johniie

Lundan!

Jag är ledig idag från jobbet.. men jag ska eventuellt gå förbi sen och kolla läget! Annars får ni veta allt på måndag igen ;)

2008-04-19 @ 14:53:35
URL: http://johniie.blogg.se/gtaiv
Postat av: Johan

Rent hypotetiskt tänk kan man ligga i den där kön och plugga på högskola samtidigt. Pluggar här i Sthlm och just nu har jag inget obligatoriskt förrens i Maj. Det betyder att jag skulle kunna ligga i ett tält och plugga, vilket skulle leda till att jag läst igenom all litteratur för hela våren på tiden som är kvar tills releasen. I så fall skulle jag alltså utan problem klarat mina studier, förtjänat mitt studiemedel och fått en konsoll i princip gratis. Win-win situation...

Att jag nu aldrig skulle lägga mig i ett tält i två veckor för ett tv-spel är en annan fem och ett eget ställningstagande.

Och förresten ni som snackar om att göra lumpen istället ska väl inte säga så mycket. Ett år på något som ni i princip aldrig kommer att ha nytta av, som kostar samhället en enorm massa pengar, bara för att ett gäng tonårsgrabbar ska få känna sig som Rambo.

Ps. cred till er som köar, sjukt kul grej!

2008-04-19 @ 15:03:28
Postat av: Ruben

Här Gnälls det, När Johnie är schysst och updaterar alla som är intresserade av att läsa vad som händer utanför butiken!. Sen kommer det massa människor och klagar på en del som tältar utanför. låt dem bara vara! orkar ej när folk spenderar sitt liv på att komma till en sida för att gnälla! man lever bara en gång, Ingen tid att spendera livet att gnälla på andra!

2008-04-19 @ 15:19:35
Postat av: MIKE

Jag säger så här,alla arbetslösa i kön,GOTTA er ordentligt åt alla sura miner från dom (2st) som gnäller...
Tänk på hur irriterade ni gör dom resten av dagarna så går tiden fortare! ;)

Fan be o få jobba övertid istället för o sitta här o gnälla i veckor,jävla pack!!

2008-04-19 @ 15:51:15
Postat av: abbe

tja
jag har läst typ att dom 11 till 60 första får köpa bara spelet GTA antingen till xbox erl
ps3
för 1 Kr skulle du kunna typ berätta mer om de .det skulle va snällt

2008-04-19 @ 16:14:51
Postat av: Johniie

Abbe!

Precis som det står! De som står i kö 11-60 får köpa spelet för en krona. Än så länge har ingen kö bildats till det, vad jag vet.. eftersom jag är hemma idag! Men så fort det sker så kommer en ny lista att skrivas upp här! :)

2008-04-19 @ 16:28:34
URL: http://johniie.blogg.se/gtaiv
Postat av: Lundan

Aaaah,bra inslag!!
Nu e de lättare att ställa frågor...
Nu ska de kommas på några frågor till tisdag! :)

Riktigt bra klipp!

2008-04-19 @ 17:16:02
Postat av: Fyrkantig_boll

Johniie!

Har inte bokat spelet och tänker åka upp dit lagom tills det öppnar på natten, har jag öht en chans att få tag i spelet då? Hur kommer tillgången se ut?

2008-04-19 @ 17:36:32
Postat av: Johniie

Fyrkantig_boll!

Det är alltid smartast att boka i förväg! Gå in på www.webhallen.com och lägg en bokning på spelet! Då vet du ju att du får det!

Mvh John

2008-04-19 @ 17:38:27
URL: http://johniie.blogg.se/gtaiv
Postat av: Linkan

Sweet, då kommer jag troligen vara en av de 60 st som får den till PS3 för en krona!

2008-04-19 @ 18:19:34
Postat av: MiLeS

Haha, stenhårt! Precis sånna snubbar som är i kön som sätter lite färg på den annars vanliga gråa vardagen. Keep camping!

2008-04-19 @ 18:27:45
URL: http://majls.net
Postat av: Pelle

Jocke: du berättade om en morsa som inte skulle tjänat ihop de pengar på tre veckor som krävs för att köpa ett ps3... Tycker din morsa då att det är rätt att någon som hon betalar skatt för kan sitta och slå dank utanför webhallen i tre veckor, och samtidigt lyfta A-kassa/socialbidrag?

Johan: jag skulle vilja veta hur många i kön som har en akademisk utbildning/pluggar på högskola.

Johniie: uppenbarligen bryr du dig inte... men om du fick välja vem som skulle ha Markus' A-kassa, den ovannämnda underbetalda sjuksköterskan eller en dagdrivande rökande icke-arbetssökande arbetslös?

emigrating: Milton Friedman och Edmumd Phelps myntade på 60-talet uttrycket "naturlig arbetslöshet" (se http://www.google.se) vilket betyder att ett samhälle måste ha en viss andel arbetslösa för att hålla inflationen i schack. Det kommer alltid finnas arbetslösa, många individer är arbetslösa någon gång, men osolidariska arbetslösa som ej ens försöker söka jobb har jag inte mycket till övers för!

Det finns således bättre miljöer för en arbetslös, t ex. kan han vara hos arbetsförmedlingen eller knacka dörr hos företag.

SKRÄMMANDE ATT INTE FLER REAGERAR!

2008-04-19 @ 18:37:35
Postat av: p1r

Pelle---
Du verkar ha alldeles galet för mycket tid över, som du tillbiringar med att fundera på en massa saker som faktiskt inte spelar någon som hellst roll.
Du har dock tydligen snappat upp en del på samhällskunskapslektionerna, men du måste nog ta och läsa på lite lite till, och ev fundera på om det är adekvat att tillämpa de principerna på en målgrupp som du de facto inte har någon kunskap om what so ever.

Ta och änga dig åt något trevligt istället för att försöka försvara dina tidigare rätt taffliga inlägg.

FOAD

/

2008-04-19 @ 23:08:52
Postat av: MIKE

Men för fan PELLE!
Fatta att ingen bryr sig ett skit om ditt gaggande i den där kön,och tydligen inte många i bloggen heller -.-
Sitt inte i en tv-spels blogg o snacka ditt bullshit,de finns nog nån sida för tråkigt skitsnack me,men inte här.Pinsamt för fan!

Sköt du ditt,så sköter alla andra sitt.Här gör du ingen nytta me ditt skrivande!

På en tv-spels blogg,ja jösses...

2008-04-19 @ 23:49:51
Postat av: Matte

MIKE m.f.l; ärligt talat! - låt de yttra sig sålänge det är konstruktiv kritik med lite substans bakom! När jag klagade på Vadsägerhans inlägg som i slutet blev väldigt taffliga o fattiga så fick man höra ett o annat onödigt skit (ja, jag har jobb ;))

2008-04-20 @ 03:33:49
Postat av: nomea

Pelle:
Du tycker inte att en arbetslös kan få ta semester från arbetssökandet nån gång då?
Det skrämmande är väl att nån reagerar såsom du gör? Blir du lika engagerad över folk som köar till bruce springsteen biljetter?

2008-04-20 @ 03:39:41
Postat av: Natan

pelle du kommer ju antagligen int lyckas stoppa ngon fran att koa.. dom har ju redan suttit dar i 10 dagar .! tror du dom avbryter det bara for du inte gillar det??!..

2008-04-20 @ 11:42:17
Postat av: Vadsägerhan!

Omg kunde inte hållit med Pelle mer .. Man märker ju dessutom direkt att han har faktiska underlag för vad han säger och kan backa upp det han säger medans andra bara förmedlar skitsnack och comeback-oneliners..

Förresten jag pluggar i gymnasiet, sedan bestämde jag mig för att börja jobba och inom 3 veckor började jag som kassabiträde och tjänar 100 respektive 200 kr (helger) , Och det var på första stället jag ringde till..Så kom inte och säg att det är omöjligt att hitta jobb när jag knappt brydde mig och fick jobb på första bästa ställe.. Kan meddela att jag inte jobbar så jättemycket men fick ändå 6500 spänn netto den här månaden och därmed BIDRAGIT runt 1500 kr i skatt, medans Paul och dom andra UTSUGIT den här månaden..

2008-04-20 @ 13:53:42
Postat av: en som vill campa

Johniie:

Jag undrade om det fortfarande finns plats bland dem första 10 i xbox360 kön då det står att det finns det i en uppdatering av kölistan?

2008-04-20 @ 15:38:40
Postat av: Micke

Jag har lite frågot:
Vad hände me Pauls tv och allt när tälten försvann?
sedan undrar jag var värmer ni maten ni köpte :P?

/Micke :)

2008-04-20 @ 16:38:51
Postat av: Till Pelle!

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv.
Du har många sympatisöser bland mina vänner och vi håller på dig och verkligen grymt bra skrivet och formulerat.

Jag förväntar mig mer av er som inte kan förstå det hela bilden av allt detta jippo har skapat.
Men kankse en dag ni finner kunskap och vishet likt Pelle och många andra här ute.

MVH
Magnus.

2008-04-20 @ 17:32:54
Postat av: Niklas S

UPPDATERA :D :D :D !!!

2008-04-21 @ 09:55:30
Postat av: Jimmy

Även om denna debatt innehar relevant information för samhällets utveckling så känns den inte riktigt befogad i detta forum.
Vad som är bra och dåligt för samhället kan debatteras i all oändlighet.
Folk sitter här och klagar på att dessa individer som köar saknar både handlingskraft och engagemang.
Jag hävdar motsatsen.

Jag tycker det är starkt gjort av er tältare att anta denna utmaning som Webhallen givit er.
Jag anser att ni som klagar på vad dessa personer gör och inte istället bör vända er till folk som inte rör ett finger.
Dessa "dagdrivare" har tillsammans med Webhallen medverkat till en för deltagarna rolig händelse i livet och en rolig läsning för oss som ej haft möjlighet att delta.

En eloge till Webhallen som anstränger sig för att göra releasen av GTA4 i Sverige till något roligt (Mycket bra PR) och fortsatt lycka till åt er tältare =)

PS. Nu slutar jag jobbet. Trevlig Eftermiddag!

2008-04-21 @ 16:12:31
Postat av: linus

"vi köpte ju blåa äpplen, köp inte grön vindruvor" ???????????? paul_knark ?

2008-04-21 @ 16:14:51
Postat av: Robin

Alltså, att folk inte kan förstå att den här kön bara är en kul grej. Konsollen är en bonus. Som någon sa är arbetslöshet nödvändigtigt för att hålla inflationen i schack. Likväl kanske det är nödvändigt att köa i 3 veckor för att sätta lite färg på vardagen. Sluta klaga, jag tror säkert att dessa som köar har sökt jobb men kanske inte hittat något. Ni som säger att det inte är svårt att få jobb, tänk till. Ni kanske har bra utbildning och sånt, vissa har inte det. "det är deras eget fel" kanske ni säger, men det är det inte. Vissa har svårare för att lära, Sverige borde göra något åt
skolan och låta dem som har det svårt få gå i någon specialklass, alla är inte lyckligt lottade och lär sig snabbt och förstår allt. Jag förstår dig till en del Pelle, men du överdriver så det smäller om det. Inse att vad du än säger kommer ingen sluta köa, och att dom köar förstör ingenting för dig, ingen har tvingat dig att jobba heller. Anyway, hare gött köare och det är bara att gotta er åt alla som kritiserar er!

Farväl, ädla riddare.

2008-04-21 @ 20:26:09
Postat av: Anonym

De som gnäller och tror att dom är bättre än andra som lilla pelle snutt, kan väl bara trycka ner sidan så behöver ni inte störa er. Ska alltid vara gnäll på nån, herregud va trist världen skulle vara om alla är som pelle. Ni grabbar som är utanför webhallen, kämpa på! jag kommer följa er hela vägen i er nörd kamp till er konsol :D Paul du är min favorit! lätt! ^^

2008-04-22 @ 05:04:09
Postat av: CJ

Pauls flickvän är ganska het.

2008-04-22 @ 19:20:10
Postat av: millionaireOG

Postat av: amfibiesoldaten

PELLE:
Jag kan inget annat än hålla med! GÖR LUMPEN! Dessvärre så har det här s.k. landet skärt ner på vårt försvar så mycket att t.o.m. Luxemburg skulle kunna invadera oss helt utan några problem (ja det är faktiskt sant, dom har fler soldater än oss) Att göra lumpen ger disciplin, vilja samt kamratskap. Och efter några veckor i fält så vill man inte veta av ordet "tält" hehe

-HAHA! Det var ju ändå det värsta. Nu fick du iaf det sagt.
Palla klanka ner på dom som sitter o köar. Dom är säkert lika seriösa som alla er andra när det gäller. Man måste ju göra roliga, skumma saker i livet. Eller?

Till Pelle: Fyfan du är smart, säkert jättenöjd med ditt inlägg. Men man får ett Xbox med spel för 1kr det man behöver göra är att köa i 2 veckor. Med andraa ord, för att få ett xbox 360+GTA för 1kr behöver du bara göra något som är roligt i 2 veckor.
Är man så insatt är det väl ett lätt val? eller hur?
Pelle är bara en stekare med ett top notch jobb som passerar er kö på vägen till sin juristfirma varje morgon.

2008-04-23 @ 10:46:39
Postat av: ヴィヴィアン 指輪

Oil also has been hurt by a strengthening dollar, he said. Because crude is bought and sold in dollars, a barrel of crude becomes cheaper if the dollar moves higher.
ヴィヴィアン 指輪 http://www.teres-3.ru/feed.php?ヴィヴィアン-指輪/

Postat av: ydcskvcxrc

GTA IV - Följ den eviga kampen utanför Webhallen -
[url=http://www.g52zd264a3298zh0mof6g6bvt3r118xfs.org/]uydcskvcxrc[/url]
ydcskvcxrc http://www.g52zd264a3298zh0mof6g6bvt3r118xfs.org/
aydcskvcxrc


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0